Algemene Voorwaarden The Fitnessclub Delft/NL Actief

Deze Algemene Leveringsvoorwaarden van NL Actief zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in
het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg van de Sociaal Economische Raad en treden in werking
per 1 januari 2018.

Artikel 1. Definities
– De Ondernemer: natuurlijke of rechtspersoon die als lid van NL Actief een Overeenkomst sluit betreffende
Fitness; in deze overeenkomst benoemd als: The Fitnessclub Delft, nr. KvK 53508106 te Den Haag,
gevestigd Schieweg 89a, 2627 AT te Delft, ook te noemen: The Fitnessclub en Incassant.

– De Consument: natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en die een
Overeenkomst aangaat met betrekking tot Fitness.
Fitness: een op lichamelijke en/of geestelijke activiteit gerichte dienst.

– De Overeenkomst: overeenkomst tussen de Ondernemer en de Consument ter zake van Fitness.
Schriftelijk: onder schriftelijk wordt verstaan zowel fysiek (papier) als digitaal.

Artikel 2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de totstandkoming en uitvoering van alle Overeenkomsten
betreffende Fitness, die tussen de Ondernemer en de Consument worden gesloten.
The Fitnessclub biedt consument de mogelijkheid om onder meer te werken aan zijn/haar conditie, figuur,
kracht, ontspanning, gezondheid en/of revalidatie, met al haar middelen die daarvoor ter beschikking staan. De
consument betaalt hiervoor een vergoeding/contributie aan The Fitnessclub.

Artikel 3. Het aanbod
1. De Ondernemer brengt het aanbod Schriftelijk of elektronisch uit. Het aanbod is van kracht gedurende
een door de Ondernemer aangegeven termijn. Als de Ondernemer geen termijn voor de aanvaarding
heeft gesteld, blijft het aanbod gedurende twee weken na dagtekening van kracht.

2. Het aanbod omvat ten minste:
• de bedenktijd, zoals bedoeld in artikel 5;
• de faciliteiten en begeleiding waarvan gebruik gemaakt kan worden;
• de dagen en tijden waarop er gebruik gemaakt kan worden van de faciliteiten;
• de kosten voor het abonnement. Uit het aanbod blijkt duidelijk of het gaat om periodieke kosten
of eenmalige kosten;
• op welk moment de Ondernemer de kosten op grond van artikel 7 jaarlijks kan verhogen;
• de wijze van betaling en de betalingstermijn;
• de periode van de Overeenkomst en de daarbij behorende opzegtermijn of, in geval van een
strippenkaart, de geldigheidsduur en;
• het (huishoudelijk) reglement.

3. De omschrijving van het aanbod moet toereikend zijn om een goede beoordeling van het aanbod door de
Consument mogelijk te maken.

4. Bij het aanbod worden de algemene voorwaarden schriftelijk of elektronisch verzegeld ter hand gesteld, op
zo’n manier dat de Consument daarvan kennis heeft kunnen nemen en ze heeft kunnen bewaren. Zie ook
de website www.thefitnessclubdelft.nl.

5. Bij inschrijving worden entreekosten en administratiekosten berekend.

6. Het is van belang dat Consument zijn/haar juiste e-mailadres opgeeft omdat belangrijke info en
communicatie via e-mail geschiedt. Verandering van e-mailadres dient door Consument tijdig te
worden doorgegeven. Zie art. 9, lid 6.

Artikel 4. De Overeenkomst
1. De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod door de Consument.

2. De Overeenkomst is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.

3. Door ondertekening van de overeenkomst geeft Consument toestemming aan The Fitnessclub
doorlopende incasso-opdrachten te sturen naar diens bank om een bedrag van zijn/haar rekening
af te laten schrijven wegens contributie en/of afgenomen diensten/goederen en de bank om
doorlopend een bedrag van zijn/haar rekening af te schrijven overeenkomstig de incasso-opdracht.

4. Consument gaat bij ondertekening akkoord dat incassant afziet van vooraankondiging van de incassoopdracht.

5. Alle door Consument verstrekte persoonlijke gegevens aan de Ondernemer worden enkel en uitsluitend
gebruikt voor administratieve doeleinden en versturen van digitale informatie van de Ondernemer en
strikt vertrouwelijk behandeld. The Fitnessclub zal persoonsgegevens zorgvuldig verwerken en zij zal de
gegevens niet aan derden verstrekken. De gegevens worden niet voor commerciële doeleinden gebruikt.

6. a. aanmelding voor lidmaatschap van jongeren in de leeftijd van 14 tot 16 jaar dient door de
ouder/verzorger te geschieden en mede te worden ondertekend. Deze aanmelding kan uitsluitend aan
de receptie van The Fitnessclub plaatsvinden. Personen die deze overeenkomst voor minderjarigen
aangaan, ongeacht in welke functie of hoedanigheid dan ook zijn aansprakelijk voor alle financiële
consequenties daaraan verbonden.
b. Jongeren van 14 tot 16 jaar kunnen bij The Fitnessclub trainen indien zij in bezit zijn van een
geldige The Fitnessclub-ledenpas én ‘uitsluitend’ onder begeleiding en verantwoordelijkheid van een
meetrainend The Fitnessclub-lid van 16 jaar of ouder.

7. De overeenkomst start vanaf de dag van inschrijving of een later gekozen en overeengekomen datum.

Artikel 5. Bedenktijd
1. Gedurende een bedenktijd van een week na ondertekening van de Overeenkomst, heeft de Consument
de mogelijkheid om de Overeenkomst kosteloos te herroepen. Dit herroepingsrecht eindigt op het
moment dat de Consument eerder gebruik maakt van de fitnessfaciliteiten. Als men binnen die week is
komen sporten, vervalt dus de bedenktijd.

2. Voor Overeenkomsten die op afstand zijn gesloten (zoals via de website van de Ondernemer) geldt een
bedenktijd van veertien kalenderdagen. De Consument heeft gedurende die termijn de mogelijkheid om
de Overeenkomst kosteloos te herroepen. Als de Consument, op eigen verzoek, tijdens de bedenktijd
gebruik maakt van de diensten van de Ondernemer en hij/zij maakt vervolgens gebruik van zijn
herroepingsrecht, dan is hij/zij een evenredige vergoeding verschuldigd voor de periode waarin hij/zij
gebruik heeft gemaakt van de diensten van de Ondernemer.

Artikel 6. Duur en beëindiging
1. De Ondernemer biedt de Consument ten minste de keuze uit:
• een Overeenkomst van 12 weken of minder en;
• een Overeenkomst van langere duur.

2. De Consument moet de Overeenkomst Schriftelijk opzeggen. Dat kan persoonlijk aan de balie, via email of
d.m.v. een brief naar ons hoofdkantoor te sturen: The Fitnessclub Delft t.a.v. ledenadministratie,
Schieweg 89-a, 2627 AT Delft. Consument ontvangt in alle gevallen een bevestiging van opzegging.

3. Een opzegging via social media wordt niet in behandeling genomen! Social media wordt door The
Fitnessclub gebruikt voor marketing doeleinden en niet als communicatiemiddel.

4. Als de Consument een overeenkomst voor 1 jaar (52 weken) of korter wil opzeggen, dan moet hij dit – tenzij
anders overeengekomen – doen tegen het einde van de abonnementsduur, met inachtneming van een
opzegtermijn van 4 weken.
Een opzegging met terugwerkende kracht wordt niet geaccepteerd. In dat geval wordt de
ontvangstdatum als opzegdatum gebruikt, rekening houdend met de geldende opzegtermijn.

5. Als de Consument niet tijdig opzegt, dan loopt de Overeenkomst na de overeengekomen periode voor
onbepaalde tijd door telkenmale met 4 weken tot wederopzegging, met inachtneming van een
opzegtermijn van 4 weken, een en ander conform lid 2 van dit artikel.

6. Indien de deelnemer, door welke oorzaak dan ook zonder bericht geen gebruik maakt van de faciliteiten
in de club, ontheft de deelnemer niet van de verplichting tot betaling van het verschuldigde
lidmaatschapsgeld en geeft de deelnemer niet het recht op enige vermindering daarvan.

7. Als de Overeenkomst wordt gesloten voor een langere duur dan 1 jaar (langer dan 52 weken), dan heeft
de Consument na 1 jaar (na 52 weken) de mogelijkheid de Overeenkomst op te zeggen met inachtneming
van de opzegtermijn van 4 weken, een en ander conform lid 2 van dit artikel. Zie ook lid 9 van dit artikel.

8. De Consument mag de Overeenkomst gedurende de looptijd tussentijds opzeggen als:
• de Consument (bij voorkeur) schriftelijk aantoonbaar een ander woonadres krijgt buiten een
straal van 12 kilometer en het – voor de Consument niet meer mogelijk is om gebruik te maken
van de fitnessactiviteiten. Als een andere vestiging van de betreffende onderneming met
gelijkwaardige voorziening en serviceniveau op redelijke reistijd van de nieuwe woonplaats is
gelegen, dan is van deze situatie geen sprake.
• het voor de Consument als gevolg van een, op het moment van opzegging, aantoonbare blessure
of ziekte onmogelijk is geworden om gedurende de rest van de abonnementsperiode gebruik te
maken van de fitnessactiviteiten.
 De opzegging dient te geschieden met inachtneming van de opzegtermijn van 4 weken tegen het
einde van de geldende en laatste betaalperiode, een en ander conform lid 2 van dit artikel. In
geval van een opzegging op grond van een aantoonbare blessure en/of ziekte, vangt de
opzegtermijn aan op het moment van opzegging onder gelijktijdige overlegging van de
bescheiden (verklaring arts of andere erkende specialist) waaruit ten minste blijkt dat
Consument door een blessure en/of ziekte niet in staat is te sporten.

9. Bij een opzegging als bedoeld in lid 7 en lid 8 is de Ondernemer gerechtigd om de bijdrage over de
verstreken abonnementsperiode te herberekenen op basis van de daadwerkelijk afgenomen periode en
de daarbij behorende aantoonbare abonnementsbijdrage en/of inschrijfgeld.

10. Naast de opzegmogelijkheid als bedoeld in lid 8 bestaat er voor de Consument een
bevriezingsmogelijkheid. Als de Consument gedurende een periode van langer dan 4 weken geen gebruik
kan maken van de fitnessactiviteiten als gevolg van een aantoonbare blessure of ziekte, dan wordt de
contractperiode aansluitend verlengd met deze periode zonder dat er over deze periode extra
abonnementskosten in rekening worden gebracht. Dit laat onverlet dat Ondernemer gerechtigd is
hiervoor redelijke administratiekosten in rekening te brengen bij Consument.

11. De Ondernemer mag de Overeenkomst tussentijds en met onmiddellijke ingang opzeggen indien:
• de Consument een of meerdere bepalingen van deze voorwaarden of van het toepasselijke
(huishoudelijke) reglement schendt, tenzij de schending een tussentijdse beëindiging niet
rechtvaardigt of;
• de Consument zich onrechtmatig heeft gedragen jegens de Ondernemer of jegens een
contractant van de Ondernemer.
De Ondernemer betaalt het resterende abonnementsgeld in deze gevallen niet terug. Dit staat los van de
eventuele verplichting van Consument tot vergoeding van de aan hem verwijtbare schade.

12. Indien de Ondernemer zijn onderneming beëindigt, dan is tussentijdse opzegging door de Ondernemer
mogelijk met inachtneming van een opzegtermijn van 4 weken. De Ondernemer betaalt het resterende
abonnementsgeld in dat geval terug.

Artikel 7. Prijs en prijswijzigingen
1. Het abonnementsgeld wordt voorafgaand aan het sluiten van de overeenkomst overeengekomen.
2. De Ondernemer maakt eventuele prijsverhogingen 4 weken voorafgaand genoegzaam bekend.
3. In het geval van een prijsverhoging, heeft de Consument het recht om de Overeenkomst binnen 4 weken
na de bekendmaking van die verhoging door Ondernemer te ontbinden. Het vooruitbetaalde
abonnementsgeld dat ziet op de periode na de ontbinding, wordt dan door Ondernemer terugbetaald.
Het door Consument verschuldigde abonnementsgeld wordt dan wel herberekend naar de feitelijke
abonnementsperiode.
4. De mogelijkheid tot ontbinding uit lid 3 is niet van toepassing op prijsaanpassingen op basis van het CBSprijsindexcijfer voor gezinsconsumpties of op prijsaanpassingen die direct voortvloeien uit de wet, zoals
een btw-verhoging, tenzij een dergelijke prijsverhoging door Ondernemer bekend wordt gemaakt binnen
12 weken na totstandkoming Overeenkomst. In dat laatste geval heeft Consument tot 12 weken na
totstandkoming Overeenkomst het recht tot ontbinding. Het vooruitbetaalde abonnementsgeld dat ziet
op de periode na de ontbinding, wordt dan door Ondernemer terugbetaald. Het door Consument
verschuldigde abonnementsgeld wordt dan wel herberekend naar de feitelijke abonnementsperiode.

Artikel 8. Verplichtingen van de Ondernemer
1. De Ondernemer staat ervoor in dat de faciliteiten en geleverde diensten beantwoorden aan de
Overeenkomst.
2. De Ondernemer onderwerpt de voorzieningen aan het vereiste onderhoud.
3. Indien de Ondernemer gebruik maakt van de diensten van instructeurs en/of begeleiders, staat hij er
voor in dat de instructeurs en/of begeleiders over voldoende kennis beschikken die redelijkerwijs mag
worden verwacht.
4. De Ondernemer zorgt ervoor dat er voldoende EHBO-middelen aanwezig zijn.
5. De Ondernemer zal zich houden aan het kwaliteitsprotocol van NL Actief, te weten: ‘NL Actief
certificering’ waaronder ook het dopingconvenant.
6. De Ondernemer treft voldoende maatregelen ter voorkoming van schade aan of vermissing van
eigendommen van Consumenten.

Artikel 9. Verplichtingen van de Consument
1. De Consument houdt zich aan de door de Ondernemer gegeven instructies en het (huishoudelijk)
reglement.
2. De Consument dient een medische contra-indicatie voor Fitness te melden aan de Ondernemer.
3. De Consument dient de aanwijzingen van de Ondernemer c.q. de door hem aangestelde medewerkers
op te volgen. Het is de Consument niet toegestaan gebruik te maken van apparaten of faciliteiten,
waarmee de Consument niet bekend is. Indien de Consument niet bekend is met een of meerdere
apparaten of faciliteiten, dan dient hij dit aan de Ondernemer kenbaar te maken, zodat de Ondernemer
uitleg kan geven.
4. Het is de Consument niet toegestaan gebruik te maken van de apparaten en faciliteiten, indien hij onder
invloed is van drank, drugs, medicijnen of als doping aangeduide middelen. Zie ook art. 6, lid 11.
5. Het is de Consument niet toegestaan te roken in de door de Ondernemer beschikbaar gestelde
fitnessruimtes.
6. De Consument dient wijzigingen in het postadres, e-mailadres, bankrekeningnummer en
telefoonnummer tijdig schriftelijk of elektronisch aan de Ondernemer mede te delen.

Artikel 10. Tussentijdse wijzigingen
1. De Ondernemer kan tussentijdse wijzigingen aanbrengen in de aangeboden faciliteiten, lesroosters,
programma’s en openingstijden. De Ondernemer zal de voorgenomen wijzigingen op genoegzame wijze
aankondigen.
2. Bij wijzigingen, zoals bedoeld in lid 1, ten nadele van de Consument heeft de Consument gedurende 4
weken na de aankondiging het recht om het abonnement zonder opzegtermijn te beëindigen, tenzij de
wijziging een beëindiging niet rechtvaardigt. Indien voornoemde opzegging gerechtvaardigd is, wordt
het vooruitbetaalde abonnementsgeld terugbetaald.
3. De Consument kan de overeenkomst in overleg upgraden of downgraden. Upgraden van het abonnement
kan per direct i n de lopende periode geschieden. Voor het downgraden dient een nieuw
abonnement te worden afgesloten. De kosten worden door de Ondernemer herberekend.

Artikel 11. Bewijs van deelname
1. Na betaling van het verschuldigde bedrag ontvangt de Consument een bewijs van deelname. Het bewijs
van deelname wordt desgevraagd bij binnenkomst gebruikt voor registratie van het bezoek.
2. Indien het bewijs van deelname verloren is gegaan of is beschadigd, dan kan een nieuw bewijs worden
aangevraagd. Een Ondernemer is gerechtigd hiervoor redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 12. Betaling
1. De verschuldigde abonnementsgelden worden in rekening gebracht en voldaan op de wijze zoals is
overeengekomen.
2. Bij niet tijdige betaling is de Consument in verzuim nadat hij daar door de Ondernemer schriftelijk op is
gewezen en alsnog de mogelijkheid heeft gekregen het nog verschuldigde bedrag binnen 2 weken te
voldoen.
3. Na het verstrijken van de nieuwe betalingsdatum is de Ondernemer gerechtigd om wettelijke rente en
buitengerechtelijke kosten op grond van artikel 6:96 lid 2 onder c en lid 5 BW in rekening te brengen.
Voorts is de Ondernemer bevoegd om de Consument de toegang tot de fitnessfaciliteiten te weigeren.

Artikel 13. Aansprakelijkheid
1. De Ondernemer is tegenover de Consument aansprakelijk voor schade als gevolg van een toerekenbare
tekortkoming in de nakoming van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst en voor schade die voor
rekening en risico van de Ondernemer komt. De Ondernemer is niet aansprakelijk voor schade aan of
vermissing van eigendommen, tenzij er hierover afwijkende afspraken zijn gemaakt of indien er sprake is
onrechtmatig handelen van Ondernemer.
2. De Ondernemer zal zich afdoende verzekeren tegen zijn ondernemingsrisico’s. De dekking van deze
verzekering bedraagt minimaal €1.000.000 per geval. De aansprakelijkheid van de Ondernemer is
beperkt tot het verzekerd bedrag, vermeerderd met het eigen risico.
3. De Consument is tegenover de Ondernemer aansprakelijk voor schade als gevolg van een toerekenbare
tekortkoming in de nakoming van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst en voor schade die voor
rekening en risico van de Consument komt.
4. Consument is zich ervan bewust dat beoefening van sport risico’s met zich mee brengt en verklaart dat
hij/zij enig ongeval, letsel of schade die ten gevolge het onderhavige sportonderricht bij The Fitnessclub
kan ontstaan, voor eigen risico neemt.

Artikel 14. Klachten
1. De Ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt zijn
klachten overeenkomstig deze procedure.
2. De Consument dient klachten over de uitvoering van de Overeenkomst zo snel mogelijk – doch uiterlijk
binnen vier weken nadat de Consument de gebreken heeft geconstateerd – bij de Ondernemer in, tenzij
dat redelijkerwijs niet van hem verwacht kan worden. Deze klachten dienen volledig, duidelijk
omschreven en voorzien van eventuele bewijsmiddelen te zijn.
3. Het niet tijdig indienen van een klacht kan tot gevolg hebben dat de Consument zijn rechten ter zake
verliest.
4. De Ondernemer beantwoordt de door de Consument bij hem ingediende klachten zo snel mogelijk – doch
uiterlijk binnen vier weken – gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar
langere verwerkingstijd vraagt, antwoordt de Ondernemer per omgaande met een bericht van
ontvangst en een indicatie van de termijn waarbinnen de Consument een meer uitvoerig antwoord kan
verwachten.
5. Als de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de
geschillenregeling.

Artikel 15. Geschillencommissie
1. Geschillen tussen de Ondernemer en de Consument die betrekking hebben op:
• de totstandkoming van de Overeenkomst of,
• de uitvoering van de Overeenkomst,
kunnen zowel door de Consument als door de Ondernemer aanhangig worden gemaakt bij de
Geschillencommissie Sport en Beweging, Bordewijklaan 46, 2509 LP Den Haag (www.degeschillencommissie.nl).
2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, als de Consument zijn
klacht eerst vol- ledig en duidelijk omschreven overeenkomstig Artikel 14 bij de Ondernemer heeft
ingediend.
3. Een geschil dient uiterlijk binnen 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de
ondernemer indiende bij de geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt. Het geschil wordt
schriftelijk aanhangig gemaakt onder vermelding van de naam van de Consument en de Ondernemer,
een duidelijke en volledige omschrijving van het geschil en overlegging van eventuele bewijsmiddelen.
4. Wanneer de Consument een geschil voorlegt aan de Geschillencommissie, is de Ondernemer aan deze
keuze gebonden. Als de Ondernemer een geschil aan de Geschillencommissie wil voorleggen, moet hij
de Consument vragen zich binnen vijf weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De
Ondernemer dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van de voornoemde termijn vrij
zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.
5. Geschillen die betrekking hebben op de niet-betaling van het abonnementsgeld en waaraan geen
inhoudelijke klacht ten grondslag ligt, of betrekking hebben op dood, lichamelijk letsel of ziekte worden
bij uitsluiting van Geschillencommissie beslecht door de rechter.
6. De Geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende
reglement. Het reglement van de Geschillencommissie wordt desgevraagd toegezonden. Voor de
behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
7. De commissie doet uitspraak bij wijze van bindend advies. De uitspraak is bindend voor beide partijen.
Vernietiging van het bindend advies kan uitsluitend plaatsvinden door het advies binnen twee maanden
na de verzending van het advies aan de rechter voor te leggen. De rechter kan het bindend advies alleen
vernietigen indien de uitspraak in verband met de inhoud of wijze van totstandkoming in de gegeven
omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn.

Artikel 16. Nakomingsgarantie
1. NL Actief staat garant voor de nakoming van het bindend advies tenzij een van de partijen het bindend
advies binnen twee maanden na de verzending hiervan ter toetsing aan de rechter voorlegt. Deze
garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het
vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van € 10.000,- per
bindend advies wordt dit bedrag door NL Actief aan de consument uitgekeerd onder de voorwaarde dat
de consument tegelijkertijd met honorering van het beroep op de nakomingsgarantie zijn vordering uit
hoofde van het bindend advies ter hoogte van het uitgekeerde bedrag cedeert aan NL Actief. Bij
bedragen groter dan € 10.000,- per bindend advies, wordt de consument een bedrag van € 10.000,-
uitgekeerd. Voor het meerdere heeft NL Actief een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het
lid het bindend advies nakomt. Deze inspanningsverplichting houdt in dat de consument wordt
aangeboden zijn vordering aan NL Actief over te dragen, waarna deze organisatie op eigen naam en op
kosten van NL Actief de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument of de
consument wordt aangeboden dat NL Actief in naam van de consument en op kosten van NL Actief de
(buitengerechtelijke) incassoprocedure zal voeren, een en ander ter keuze van NL Actief.
2. NL Actief verschaft geen nakomingsgarantie indien, voordat het geschil door de Geschillencommissie
Sport en Beweging op zitting is behandeld, en op deze zitting in het geschil een eindbeslissing is
gewezen, van één van de volgende situaties sprake is:
• aan de Ondernemer is surseance van betaling verleend;
• de Ondernemer is failliet verklaard;
• de bedrijfsactiviteiten van de Ondernemer zijn feitelijk beëindigd.
Bepalend voor deze situatie is de datum waarop de bedrijfsbeëindiging in het Handelsregister is
ingeschreven of een eerdere datum, waarvan NL Actief aannemelijk kan maken dat de bedrijfsactiviteiten
feitelijk zijn beëindigd.

Artikel 17. Wijzigingsbeding
NL Actief is gerechtigd de algemene leveringsvoorwaarden, in overleg met de Consumentenbond, te wijzigen of
aan te vullen. Bij wijzigingen wordt de Consument op voorhand te kennen gegeven waar deze op ziet en wordt hij
in de gelegenheid gesteld de Overeenkomst te ontbinden conform artikel 6:237 onder c BW. De Ondernemer
informeert de Consument minimaal twee maanden van tevoren over de gewijzigde voorwaarden en de
ingangsdatum daarvan. Als de Consument de overeenkomst wil opzeggen naar aanleiding van de wijziging, dan
moet hij dit minimaal een maand voor de ingangsdatum doen. De opzegging gaat een maand na ontvangst van de
opzegging door de Ondernemer in.

Artikel 18. Toepasselijk recht
Op alle Overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn verklaard is Nederlands recht van
toepassing tenzij op basis van dwingend recht anders wordt bepaald.

Artikel 19. Tot Slot
Door zijn/haar ondertekening van de overeenkomst verklaart Consument deze Algemene Voorwaarden en
huisregels van The Fitnessclub te accepteren. Deze Algemene Voorwaarden en huisregels beheersen de
rechtsverhouding tussen The Fitnessclub en Consument.

PRIVACYVERKLARING
The Fitnessclub hecht veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens. In deze privacyverklaring, als
zodanig omschreven in een apart hoofdstuk PRIVACY, willen we heldere en transparante informatie geven over
hoe wij omgaan met persoonsgegevens van Consument.

Huisregels The Fitnessclub Delft
Sporten bij The Fitnessclub staat voor een sportieve en leuke fitness- en groepslesbeleving. Om het
bezoek aan onze vestiging voor iedereen plezierig te maken en te houden, hanteert The Fitnessclub de volgende
huisregels:

TOEGANG TOT DE CLUB
Bij twijfel over uw identiteit is het personeel van The Fitnessclub gerechtigd u te vragen een geldig
legitimatiebewijste tonen.
De minimale leeftijd voor toegang tot de club is 16 jaar. Jongeren van 14 tot 16 jaar kunnen uitsluitend trainen
onder begeleiding en verantwoordelijkheid van een meetrainend The Fitnessclub-lid van 16 jaar of ouder.

EIGENVERANTWOORDING
Deelname aan trainingen gebeurt op eigen verantwoordelijkheid.

ROKEN/CONSUMPTIES
Het is niet toegestaan te roken en alcohol/drugs te gebruiken binnen de vestiging. Het consumeren van
meegenomen eet- en drinkwaren is niet toegestaan. In de trainingszalen mag uitsluitend een bidon, gevuld met
water worden gebruikt.

SPIERVERSTERKENDE/STIMULERENDE MIDDELEN
Het gebruik c.q. de handel van spierversterkende en/of stimulerende middelen is niet toegestaan. Indien
voorgaande bij consument geconstateerd wordt, zal The Fitnessclub het lidmaatschap met onmiddellijke
ingang beëindigen zonder teruggave van enige betaling en zonder dat de betalingsverplichting voor de lopende
lidmaatschapsperiodevervalt (zie ook Algemene Voorwaarden art. 9 lid 4).
De Consument verliestzijn/haar rechten, doch behoudt zijn/haar lopende verplichting aan The Fitnessclub.

HANDDOEK
Het gebruik van een schone handdoek tijdens de training is verplicht! Een handdoek kan eventueel worden
gehuurd of gekocht bij de receptie.

SPORTSCHOENEN
Consument is verplicht om sportschoenen te gebruiken waarmee niet op straat gelopen is. In de aerobiczaal dient
men sportschoenen te gebruiken waarvan de zolen niet afgeven. Het gebruik van slippers tijdens het sporten is NIET
toegestaan.

SPORTKLEDING
Het dragen van sportkleding is verplicht. Gerafelde, gescheurde of onwelriekende kleding is niet toegestaan. Bij de
heren geniet het onze voorkeur voor het dragen van een t-shirt i.p.v. een hemd, tank-top of een andere vorm van
een mouwloost-shirt.

MOBIELE TELEFOON
Telefoneren in de trainingsruimten is niet toegestaan. In het lounge gedeelte is dit wel toegestaan. Geluiddragers,
mits voorzien van headsets zijn wel toegestaan.

PARKEREN
Bij het parkeren en lopen in en om het pand en in de nabije omgeving mag geen overlast worden veroorzaakt
voor omwonenden en omliggende bedrijven. Let goed op waar wel en niet geparkeerd mag worden.

FITNESSRUIMTE
Het verdient aanbeveling apparaten en gewichten te gebruiken nadat u instructie heeft gehad van een van onze
instructeurs zodat u veilig kunt trainen.
Na gebruik van een apparaat reinigen met uw handdoek of met daarvoor bestemd reinigingsmiddel.
Gewichten en andere trainingsattributen na gebruik terug leggen!

TRAININGEN
Zonder toestemming van de directie is het niet toegestaan trainingen te geven, in welke vorm of in welke sporten dan
ook.

GROEPSLESSEN
Je dient je voor een groepsles aan te melden via onze mobiele app of website. Zorg ervoor dat u minimaal vijf minuten
voor aanvang van de les aanwezig bent om uw medesporters niet te laten wachten. Controleer het rooster in verband
met roosterwijzigingen.

SCHADE
Schade welke toegebracht is door een lid, aan de inventaris of het gebouw van The Fitnessclub Delft, zal worden
verhaald op grond van wettelijke en contractuele aansprakelijkheid. Een ieder is verplicht toegebrachte schade direct
aan een medewerker te melden.

KLEEDKAMERS
Het is aan te raden om waardevolle spul en tijdens de training in een locker op te bergen. Het is niet toegestaan
tassen, jassen of andere kledingstukken mee te nemen in de trainingsruimten. Deze dienen te worden
achtergelaten in de daarvoor bestemde lockers of kledingrekken.
Na sluitingstijd worden alle lockers open gemaakt voor de schoonmaak. U kunt geen aanspraak maken op gebruik van
een locker na sluitingstijd.

VERLIES EN DIEFSTAL
De directie is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal en ongevallen in en om het fitnesscentrum.
Het in strijd handelen met bovenstaande regels kan intrekking van de lidmaatschapspas tot gevolg hebben,
zonderrestitutie van lidmaatschapsgeld.

The Fitnessclub Delft behoudt zich het recht voor om huisregels te wijzigen.